دسته‌بندی نشده

فرنچ ناخن چیست + آموزش مرحله به مرحله

ناخن به عنوان یک پوشش محافظتی از بدن انسان، نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد دارد. البته وقتی می‌گوییم افراد، قطعا منظورمان خانم‌ها است نه آقایان؛ زیرا اغلب، زنان تمایل به طراحی ناخن‌های خود دارند.

در وصف اهمیت زیبایی ناخن‌ها همین بس که این موضوع امروزه به یکی از بخش‌های مهم و جذاب دنیای مد تبدیل شده و افراد زیادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن اشتغال دارند.

اما فارغ از بحث اشتغال، آنچه که ممکن است برای شما مهم باشد، تعریف فرنچ ناخن و مراحل انجام آن است. این موضوع به‌خصوص برای کسانی که آشنایی چندانی با طراحی‌های ناخن ندارند و به دنبال شناخت بیش‌تر آن هستند، اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با فرنچ ناخن تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه فرنچ ناخن

فرنچ در واقع یک کلمه فرانسوی است که اصل آن فرنچ مانیکور به معنای زیبایی یا طراحی ناخن‌های دست و پا می‌باشد. از لحاظ تاریخی، بسیاری معتقدند که فرنچ مانیکور اولین بار در قرن نوزدهم و در فرانسه استفاده شده است. اما این موضوع بسیار جای بحث دارد و بسیاری نیز با آن مخالف هستند. مخالفان معتقدند فرنچ مانیکور فرانسوی نه در فرانسه ایجاد شده است و نه توسط یک تبعه فرانسوی.

به باور این گروه، فرنچ در واقع اختراع یک آمریکایی بود. بر این اساس، اولین‌بار در اواخر سال 1978 جف پینک، بنیانگذار برند اورلی، فرنچ مانیکور را ابداع کرد. سپس توسط مکس فاکتور، پدر لوازم آرایشی مدرن پاریس، به کار گرفته شد. برخی دیگر حتی می‌گویند فرنچ، اولین بار در اواخر دهه 1800 نیز دیده شده است.

البته این موضوع که مانیکور فرانسوی در چه زمانی و در کجا معرفی شد، چندان مهم نیست. چیزی که وجود دارد این است که در قرن نوزدهم، این تکنیک به یکباره رواج زیادی پیدا کرد. بعد از آن، تعدادی از سالن‌های ناخن فرانسوی از فرنچ جهت تکمیل زیبایی زنان استفاده کردند. این آغازی برای استفاده از فرنچ مانیکور در کشورهای دیگر همچون آمریکا بود.

رواج پیدا کردن فرنچ ناخن

بر این اساس بازیگران زن آمریکایی از جمله مهمترین گروه‌هایی بودند که از فرنچ ناخن استقبال و از آن استفاده کردند. اما به تدریج علاوه بر بازیگران و یا افراد مشهور، زنان عادی نیزبه این تکنیک علاقه نشان دادند و به تقلید از افراد مشهور فرنچ ناخن را انجام دادند. این روند تا دهه 1930 ادامه یافت. تا جایی که بسیاری از زنان، فرنچ مانیکور را به عنوان بخشی از زیبایی مورد استفاده قرار دادند. اما در اواخر این دهه و آغاز جنگ جهانی دوم، زنان به دلایل مشکلات اقتصادی شروع به یادگیری فرنچ مانیکور و انجام آن در خانه‌های خود کردند.

در نهایت، این روش زیبایی ناخن به دلیل سادگی و این‌که متعلق به یک بازه زمانی کوتاه نبود، در بسیاری از کشورها نیز رواج یافت و به بخش مهمی از زیبایی ناخن‌ها تبدیل شد. هر چند بعدها علاوه بر فرنچ، سایر روش‌های زیبایی برای ناخن نیز به کار گرفته شد. البته اهمیت فرنچ ناخن تنها به بعد زیبایی آن محدود نمی‌شود، بلکه از نظر اشتغال و درآمدزایی نیز جایگاه خاصی در بسیاری از کشورها پیدا کرده است. در هر صورت حالا که تا حدودی با تاریخچه فرنچ ناخن آشنا شدید بد نیست بدانید که اصلا فرنچ ناخن چیست.

فرنچ ناخن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فرنچ کردن در اصل بر روی ناخن‌های تقریبا بلند انجام می‌شود. در فرنچ، قسمت بلندی ناخن به شکل نواری با رنگ سفید و قسمت پایه با رنگ صورتی، بژ، یاسی، یا یک رنگ شفاف و براق‌کننده پوشش داده می‌شود.

فرنچ ناخن توسط افراد ماهر در زمینه ناخن انجام می‌شود. البته ممکن است برخی از افراد با توجه به استعداد و خلاقیت خود بتوانند ناخن‌های خود را فرنچ کنند. هر چند این کار کمی سخت است؛ اما غیرممکن نیست. اگر علاقه‌مند به طراحی ناخن باشید، با کمی تمرین و آموزش بعد از مدتی می‌توانید فرنچ ناخن را بدون ایراد و به درستی انجام دهید.

اما این توضیحات شامل تمام مراحل فرنچ نیست، بلکه پیش از فرنچ کردن نیاز است اقداماتی نیز بر روی ناخن‌ها انجام شود. از جمله این کارها به مواردی همچون پاکسازی ناخن‌ها، شکل دادن ناخن‌ها و در نهایت مرطوب کردن آن‌ها اشاره شده است. اما اگر بخواهیم جزئی به این موضوع نگاه کنیم، فرنچ کردن شامل چندین مرحله است. مراحلی که یادگیری آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا خود در خانه به فرنچ کردن بپردازید.

مرحله 1: ناخن‌ های خود را آماده کنید

قبل از شروع، ابتدا باید ناخن‌های کثیف تمیز شوند. اگر لاک دارند، لاک آن‌ها را با استون یا لاک پاک‌کن پاک کنید. در صورت نیاز، باید مقداری از ناخن کوتاه شود و به کمک یک سوهان ناخن، مرتب و یک‌دست شوند. بعد از تمام این کارها باید دست یا پای خود را به خوبی بشویید و سپس خشک کنید.

مرحله 2: پاهای خود را در آب خیس کنید

در پروسه فرنچ ناخن، این قسمت بسیار مهم است. در این مرحله مقداری نمک اپسوم به ظرفی اضافه می‌شود و ممکن است چند قطره اسانس تسکین دهنده مانند اسطوخودوس، گل رز و گریپ فروت نیز آن اضافه شود. سپس پاها و دست‌ها باید به مدت 10 تا 20 دقیقه در این محلول قرار بگیرند. این کار به جوان سازی، آرامش و التیام پوست کمک می‌کند تا برای مراحل بعدی آمادگی لازم را داشته باشد.

مرحله 3: شست و شوی مجدد دست‌ و پا

در این مرحله مجددا نیاز است دست‌ها و پاها شسته شوند. زمانی که دست‌ها و پاها از آب گرم خارج شدند باید شسته شده و با یک حوله، تمیز شوند. در این مرحله معمولا از یک لایه‌بردار برای تمیز کردن و تقویت پوست و ناخن‌ها استفاده می‌شود.

مرحله 4: مرطوب کردن

در مرحله 4، پوست و ناخن با یک کرم یا محلول مرطوب‌کننده و آبرسان، آبرسانی می‌شود. آبرسانی نقش مهمی در تقویت پوست و ناخن‌ها وهمچنین پوست اطراف ناخن دارد.

مرحله 5: از صاف کننده کوتیکول استفاده کنید

بعد از آن که دست یا پای خود را داخل آب قرار دادید، پوست‌های اضافی اطراف ناخن نرم می‌شوند. صاف کننده کوتیکول برای نرم کردن پوست اطراف ناخن‌ها و از بین بردن پوست‌های زائد اطراف ناخن‌ها است. البته خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد. به راحتی اطراف ناخن را حالت دهید و پوست‌های مرده و اصافه را بچینید.

مرحله 6: ناخن‌ های خود را رنگ کنید

در این قسمت ناخن‌ها با یک لاک ناخن با رنگ‌های کم رنگ مثل صورتی کم‌رنگ و کرم به عنوان زمینه پدیکور فرانسوی رنگ می‌شوند. بعد از زدن لاک زمینه باید منتظر شوید تا لاک به خوبی خشک شود. روش‌های خشک شدن لاک را در مراحل بعدی توضیح دادیم. اگر لاک زمینه به لایه دیگری احتیاج داشت، پس از خشک شدن کامل لایه اول، یک لایه دیگر بزنید و مجدد آن را خشک کنید.

مرحله 7: اقدام به فرنچ ناخن‌ها

حالا به بخش اصلی رسیدیم. در این مرحله با هدف گیری درست، یک لاک سفید انتخاب می‌شود. سپس به صورت افقی روی نوک ناخن‌ها قرار می‌گیرد. برای فرنچ کردن به جای لاک سفید می‌توانید از محصولی به نام مداد ناخن هم کمک بگیرید.

مرحله 8: اجازه دهید لاک ناخن خشک شود

در این قسمت باید کمی صبر کرد تا لاک کاملا خشک شود. برای خشک شدن لا‌ک‌های ژلیش معمولا از دستگاه‌های مخصوص خشک‌کننده لاک ناخن استفاده می‌شود. لاک‌های ساده نیز با روش‌هایی مانند آب سرد استفاده به سرعت خشک می‌شوند. پس روش خشک کردن لاک شما به نوع آن بستگی دارد.

مرحله 9: لایه نهایی

در این مرحله، برای ظاهر نهایی، یک لایه «تاپ کت» روی ناخن زده می‌شود. برای این‌که ظاهر ناخن‌ها یک‌دست و زیباتر شود، باید یک لایه دیگر از لاک شفاف ناخن نیز زده شود. تاپ کت یا لاک شفاف به زیبایی بیشتر، شفافیت و ماندگاری بیشتر لاک کمک خواهد کرد.

مرحله 10: استفاده از اسپری خشک کن

این مرحله، مرحله پایانی است. در این مرحله برای نهایی شدن کار مجددا باید از دستگاه لاک‌خشک‌کن استفاده کرد. اسپری خشک‌کننده نیز گزینه خوبی برای این کار است.

نکته پایانی

بخش مهمی از طراحی ناخن‌ها به مهارت فرنچ‌کاران بستگی دارد. حتی فرم ناخن‌های شما نیز ممکن است بر روند زیبایی تاثیر داشته باشد؛ اما توجه به یک نکته نیز ضروری است و آن استفاده از موارد آرایشی و طراحی باکیفیت است. شما هر چقدر هم که ماهر باشید، اگر از مواد خوب و باکیفیت استفاده نکنید، نمی‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. حتی در مواردی ممکن است سلامتی ناخن‌ها را با مشکل مواجه سازید. پس اگر در کار فرنچ مانیکور فعالیت دارید حتما به این نکته توجه داشته باشید. ما در این مطلب در مورد تاریخچه فرنچ ناخن صحبت کردیم و مراحل انجام آن را توضیح دادیم. اگر در زمینه فرنچ ناخن تجربه‌ای دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به این مطلب اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد فرنچ ناخن

فرنچ ناخن چیست؟

فرنچ ناخن یک روش طراحی برای زیباتر کردن ناخن‌ها است. این روش به دلیل سادگی و رنگ شبیه به ناخنی که دارد بسیار پر طرفدار است.

برای فرنچ ناخن به چه وسایلی احتیاج داریم؟

لاک پاک‌کن یا استون برای پاک کردن لاک قدیمی، ناخن‌گیر، سوهان، لاک کم رنگ، لاک سفید و تاپ کت. اگر دوست دارید مانیکور یا پدیکور را قبل از طراحی انجام دهید، وسایل مانیکور و پدیکور هم لازم دارید.

فرنچ ناخن چگونه انجام می‌شود؟

بعد از پاک کردن لاک قبلی و مرتب کردن ناخن‌ها ابتدا باید با یک لاک کم‌رنگ مثل صورتی کم‌رنگ یا کرم، ناخن‌ها را لاک بزنید. این رنگ، رنگ زمینه شماست. سپس به وسیله یک لاک سفید یا مداد ناخن سفید نوار باریکی سر ناخن بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *